Obecnie coraz więcej osób decyduje się na przeprowadzenie remontu z pomocą firmy zewnętrznej. Wynika to przede wszystkim z faktu, że mamy coraz mniej czasu, aby takie prace wykonywać samodzielnie. Przeciwnicy korzystania z ekip budowlanych uważają, że są one przesadnie drogie. Tymczasem nie zawsze tak musi być. Kalkulując swoje koszty warto wziąć pod uwagę także spożytkowany czas i ewentualne utracone zarobki w podstawowej pracy zawodowej w wypadku, gdy decydujemy się remontować samodzielnie. Głównym powodem samodzielnego remontowania była zwykle chęć zaoszczędzenia pieniędzy. Tymczasem nie każdy potrafi dobrze wykonywać prace wykończeniowe a ponadto wiele osób takie remonty wykonuje podczas urlopów, przez co nie wyjeżdża w ogóle w celach wypoczynkowych. W ostatecznym rozrachunku często okazuje się, że remont lepiej jest zlecić firmie zewnętrznej.
Podstawowym problemem jest znalezienie solidnej i wykwalifikowanej ekipy. W tej branży przyjęło się przede wszystkim szukanie ekip przez polecenia rodziny i znajomych. Generalnie jest to dobry sposób jednak nie we wszystkich przypadkach. Pytając wśród znajomych zwykle interesujemy się, jakością wykonania, ceną, przezornie też pytamy czy aby pracownicy nie nadużywają alkoholu. Bardzo ważna jest także uczciwość wykonawcy, bo wcale nierzadko zdarzają się kradzieże materiału czy porzucenie pracy po otrzymaniu zaliczki. Najlepiej, więc jest od razu podpisać umowę, w której szczegółowo ujmujemy ile, za co i kiedy będziemy płacić. Powszechnie uważa się, że jeśli dana ekipa ma zapełniony kalendarz na długi czas na przód to dobrze to świadczy o jej solidności. Tymczasem i tutaj kryją się pułapki. Dalekie wolne terminy mogą wynikać z faktu, że dana firma remontowa nie wyrabia się z pracą na czas a niekiedy nawet przyjmuje więcej zleceń jednocześnie niż jest w stanie obsłużyć.
Ogólnie rzecz biorąc warto zlecić remont mieszkania solidnej firmie, bo zrobi ona to w miarę szybko i przede wszystkim fachowo. Jednocześnie należy pamiętać, że każdy remont wymaga uwagi ze strony właściciela lokalu. Trzeba na bieżąco sprawdzać, co jest zrobione oraz pilnować cen i ilości materiałów, jeśli ich zakup również zleciliśmy fachowcom.